کیفیت محصولات

امنیت غذایی محصولات آرنیکا

امنیت و ایمنی غذایی در آرنیکا

امنیت غذایی یعنی اینکه مردم جامعه برای داشتن زندگی سالم به غذای کافی و سالم دسترسی داشته باشد. شرکت آرنیکا کیان توس در زمینه تولید، بسته بندی و صادرات زعفران فعالیت دارد . که در قطب تولید زعفران دنیا ، تربت حیدریه واقع شده است.محصولات شرکت ارنیکا شامل گریدهای مختلف زعفران در بسته بندی های متفاوت ، انواع ادویه ها ،چای با طعم های مختلف و خشکبار است.

رسالت آرنیکا در راستای امنیت غذایی تولید محصول سالم برای حفظ سلامت جامعه است . به همین منظور شرکت آرنیکا در زنجیره تامین به کشاورزان آموزش هایی در زمینه استفاده از کودها و عدم استفاده سموم می دهد .پس از ورود زعفران به شرکت،فرایند گل پر کنی  و فرآوری زعفران انجام میشه ، نمونه اولیه برای تشخیص تقلبات و تعیین عیار و سایر پارامترهای کنترل کیفی به ازمایشگاه میاد . ازمایش هایی که برای زعفران انجام میدیم آزمایش رنگ افزوده برای تشخیص تقلبات که شامل : استفاده از رنگ های طبیعی ، رنگ های شیمیایی ، افزایش وزن زعفران و … هست . یکی دیگر از آزمایش ها ، آزمایش فیزیکو شمیایی زعفران هست که برای تعیین کروسین ، پیکروکروسین و سافرانال هست و به روش اسپکتروفوتومتری انجام میشه و ما به عیار زعفران پی می بریم .هر چقدر کروسین زعفران بالاتر باشه کیفیت و خواص آنتی اکسیدانی آن بالاتر هست و علاوه بر این ازمایش میکروبی هم برای اطمینان از اینکه زعفران آلوده نیست انجام میشه . زعفران وارد سالن سورت و بسته بندی می شود و در مرحله سورتینگ، بقایای گل از زعفران جدا میشه و زعفران با توجه به ازمایش های انجام شده گرید بندی میشه و متناسب با سفارش مشتری بسته بندی میشه و همچنین بازرسی حین تولید و محصول نهایی انجام میشه .

سه نکته استراتژیک در تامین امنیت غذایی داشتن استاندارد های بین المللی ، فود گردید بودن بسته بندی و سیستم ردیابی محصول هست ، بسته بندی های آرنیکا فود گرید هست و استاندارد های بین المللی کیفی و ایمنی محصول ISO9001 – FSCC22000- ISO22000-HACCP  را دریافت کردیم . همچنین ردیابی زعفران برای ما مهم هست چون ما میتونیم محصول و مزرعه را ردیابی کنیم .

در زمینه فراوری و بسته بندی خشکبار ، بدلیل اینکه ادویه ها وارداتی هستند همیشه ادویه ها با آنالیز خریداری می شود و پس از دریافت ادویه در شرکت دوباره مورد آزمایش قرار می گیرد تا اطمینان حاصل کنیم محصول کیفیت مطلوب جهت ارائه به مشتری را دارد .

برای تولید تی بگ با طعم مختلف ما از دستگاه هایی استفاده می کنیم که بگ را به صورت فرموله پر می کند، و برای بسته بندی و سیل کردن بسته های محصولاتی مانند زرشک ، شکر پنیر ، آلو و … از دستگاه بسته بندی وکیوم سیل اروپایی که اکسیژن درون بسته را تخلیه و گازهایی جهت حفظ کیفیت محصول را وارد بسته بندی می کند .

در زمینه کمک به اقتصاد خانواده محصول زعفران پودری در کپسول های 125 میلی گرمی تولید می شود . که مزیت های زیادی دارد . قیمت رقابتی نسبت به رقبا و قدرت رنگ دهی بسیار بالا به دلیل پودر شدن به ذرات ریز ، استفاده راحت و مشخص بودن دوز مصرف در هر بار استفاده.

ما در شرکت آرنیکا سعی می کنیم با تولید محصول سالم و عاری از هر گونه آلودگی و افزودنی در راستای سلامت مصرف کننده و جامعه گام برداریم . آرنیکا تولید کننده انواع گرید های زعفران در بسته بندی های متفاوت، انواع ادویه ، چای با طعم های مختلف ، خشکبار است . مطابق شعار سازمان بهداشت جهانی که عنوان آن ” ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره” می باشد. ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی شروع شده و در کلیه مراحل فراوری ، تولید و انبارداری و توزیع ، تهیه و مصرف غذا برای هر فرد را شامل می شود .

اقداماتی که شرکت آرنیکا در این زنجیره برای حفظ امنیت غذایی انجام داده به شرح ذیل است :

  • فرآوری
  • انجام تست های فیزیکوشیمیایی و میکروبی
  • تهیه برنامه آموزشی حراست از مواد غذایی برای تامین کنندگان
  • ارزیابی زنجیره تامین و آموزش به کشاورزان
  • تولید
  • رعایت کلیه الزامات ایمنی و بهداشتی حین تولید
  • حفظ ایمنی و کیفیت مواد غذایی حین تولید پایش فاکتور های کیفی و ایمنی محصولات
  • انبارداری
  • پایش محیطی انبار نگهداری مواد غذایی
  • توزیع
  • اطمینان از بسته بندی کامل محصولات

برنامه های آتی

  • ترویج کشاورزی پایدار، آموزش به کشاورزان در خصوص روش های طبیعی برای مقابله با آفات و بیماری ها همکاری با نهاد های دولتی ، سازمان ها و نهاد های محلی پشتیبانی از کشاورزان در راستای بهبود زیر ساخت های کشاورزی
  • ترویج فرهنگ استفاده بهینه از زعفران
  • افزایش عملکرد و استاندارد سازی فرایند تولید زعفران
  • تمرکز بر تولید بسته بندی های زیست تخریب پذیر
  • بسته بندی اقتصادی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *