دسته‌بندی نشده

تاثیر زعفران بر لاغری

بیشتر مردم اعتقاد دارند مهم ترین عامل در تنظیم وزن می تواند انجام منظم ورزش باشد، و عوامل دیگر نسبت به ورزش منظم نقش کلیدی ایفا نمی کنند. هورمونی به نام سروتونین در مغز وظیفه کنترل اضطراب را دارد، همچنین این هورمون در افزایش تمرکز، تثبیت خلق و خو و تنظیم اشتها نقش مهمی دارد. زمانی که به شما استرس وارد می شود، مضطرب هستید و یک روز سخت را پشت سر گذاشته اید، سطح سرتونین به شدت کاهش می یابد و معمولا تنها چیزی که فکر می کنید می تواند این حس اضطراب و استرس را کاهش دهد، خوردن( استفاده از منابع غذایی) است.

ممکن است بدن شما به مواد غذایی نیاز نداشته باشد و شما فقط مضطرب و نگران باشید، اما با توجه به اینکه در زمان احساس گرسنگی و اضطراب سطح سرتونین کاهش پیدا می کند، مغز این دستور را می دهد که به منابع غذایی احتیاج دارد. در صورتی که شما احتیاجی به دریافت منابع غذایی ندارید. در نتیجه با خوردن غذا سطح این هورمون در مغز افزایش می یابد و اضطراب شما کاهش می یابد.

با نهادینه شدن این عادت در بدن هر زمان اضطراب داشته باشید ناخودآگاه احساس گرسنگی می کنید و تلاش می کنید با خوردن غذا به این نیاز غیر واقعی پاسخ دهید.

تاثیر زعفران بر لاغری

مواد موثره زعفران که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد باعث ترشح هومون سرتونین در مغز می شود و زمانی که سطح این هورمون در مغز کاهش می یابد، شما احساس شدید به جذب مواد غذایی می کنید. در نتیجه زعفران باعث کاهش اشتها می شود.

در ادامه نتیجه چند مطالعه که تاثیر زعفران بر کاهش وزن را بررسی کرده اند را می خوانیم.

مریم مشمول و همکاران خواص آنتی اکسدانی زعفران را به عنوان یک داروی ضد چاقی بررسی کردند، نتایج نشان می دهد، مواد موثره زعفران قادر به کنترل چاقی  و بیماری های مرتبط با چاقی هستند، این مواد که سرشار از آنتی اکیدان هستند می تواند در جلوگیری، کنترل و مدیریت اضافه وزن و چاقی موثرند. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از تاثیر مستقیم زعفران بر لاغری در دسترس نیست، اما می توان گفت زعفران یک ماده موثر در کاهش اشتها می باشد.

ذبیح الله محقق و همکاران در مطالعه ای تاثیر خواص آنتی اکسیدانی زعفران بر روی موش ها با رژیم غذایی با کلسترول بالا بررسی کردند، نتایج نشان می دهد، کاهش وزن در گروهی که زعفران را در رژیم غذایی داشتند نسبت به گروه کنترلی اتفاق افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *