آشپزی

خورش مرغ و ماست

خورش مرغ و ماست

خورش مرغ و ماست

مواد لازم برای۶ نفر

فلفل قرمز آرنیکا، فلفل سفید، پودر زنجبیل آرنیکا، نمک به مقدار لازم

روغن زیتون یا کره حیوانی   ۳ قاشق غذا خوری

جعفری خرد شده و آویشن   به مقدار لازم

سس مایونز   ۴ قاشق غذا خوری

زعفران پودری آرنیکا   ۱ کپسول

خامه‏   ۳ قاشق غذا خوری

سیب زمینی بزرگ   ۲عدد

سینه‌ مرغ   ۶۰۰ گرم

ماست   ‏ ۱ پیمانه

سیر  2 حبه

 

طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ را به تکه های متوسط خرد کرده. سیب زمینی ها را پوست کرده و بصورت قطعه های متوسط خرد میکنیم و به مدت نیم ساعت با آب و کمی نمک میپزیم. سپس سیر را رنده شده را با روغن در تابه با حرارت کم تفت دهید. وقتی بوی سیر بلند شد مرغ را اضافه کرده و همراه با کمی نمک، فلفل قرمز و سفید و زنجبیل تفت دهید. سس مایونز و خامه را همراه با ماست مخلوط کرده.  در مرحله بعد مرغ که کامل تفت خورد و رنگش عوض شد مخلوط ماست و مایونز و خامه را به آن افزوده سپس سیب زمینی ها را به مواد اضافه کرده و شعله را زیاد می‌کنیم تا بجوش بیاید. در این مرحله می‌توانید کمی زعفران و آویشن را به غذا اضافه کنید تا غذا رنگ و عطر زیبایی به خود بگیرد.  در تابه را بسته و شعله را کم می‌کنیم تا سس کمی غلیظ شود میتوانید در این مرحله جعفری را افزوده و اجازه میدهیم که مرغ کامل بپزد. زمان حدودی مورد نیاز 15 دقیقه است. خودتان می‌توانید چک کنید وقتی که مرغ و سیب زمینی ها کاملا پخته شد و غلظت سس باب طبع شما بود شعله را خاموش کنید.

 

نکته 1 : مایونزی که به سس ماست اضافه می‌کنیم از بریدن ماست در ضمن پخت جلوگیری می‌کند و بافت زیباتری را به غذا می دهد. اما بنا به سلیقه، شما میتوانید مایونز را حذف کنید.

نکته 2 :بدلیل استفاده از زعفران پودری آرنیکا نیازی به دم کردن زعفران نیست و میتوان مستقیما به غذای در حال پخت اضافه کرد.

 

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *